V petek, 24. marca, so se pred številnim občinstvom v Lokarjevi galeriji predstavili štirje novi člani Društva likovnih umetnikov Severne Primorske. Ana Maraž in Julijana Božič sata domačinki iz Ajdovščine, Enej Gala prihaja iz Nove Gorice, Natalia Mikhaylina pa iz Črnič, kamor sta se z možem pred petimi leti priselila iz Moskve.
Razstava nosi naslov Mozaik 2017, kar avtorji s svojimi deli tudi potrjujejo, saj so si v svoji ustvarjalni filozofiji povsem različni.
ANA MARAŽ
Diplomirala je na Pedagoški fakulteti v Ljubljani na oddelku za likovno pedagogiko.
Ana je uspešno razvila svojo prepoznavno podobo, skladno njenim lastnim estetskim preferencam.
V polju ilustracije in risbe je izbrala smer, ki je popolnoma izčiščena, ki se izogne vsemu okoliškemu, odvečnemu, prikupnemu, presladkemu in ki se tako v svoji obliki kot vsebini osredotoča na bistvo. Tako delujejo njene podobe kot znak, simbol ali vizualni arhetip tistega, kar ilustrirajo, naj gre za zgodbo ali osebne refleksije. Pod širokim pojmom minimalizma pa se skriva več obrazov Ane Maraž; njena risba je ponekod otroška in duhovita, drugje arhaična, ljudska, včasih jo zaznamujejo deformacije in predimenzioniranje znanih podob, drugič prevladujejo ploskovitost, linearnost in ritem, ki tvori vzorce; ravno zaradi slednje „grafičnosti“ se njena risba lepo poda tudi na uporabne izdelke. Njena paleta je zadržana, mnogokrat črno-bela, izleti v barvitejše spektre pa so bolj izjema kot pravilo, med tem ko v rabi različnih tehnik ni skromna; kombinira jih in raziskuje njihovo „funkcionalnost“ glede na različne vloge, ki jih ima njen končni izdelek.
JULIJANA BOŽIČ
Diplomirala je iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani.
Ukvarja se pretežno z ilustracijami. Ilustrirala je za študentski časopis Tribuna ter revijo Razpotja ter druge naročnike.
Glavnina njenih razstavljenih del je iz male panike, ki se nanašajo na razne osebne zgodbe in trenutke iz vsakdanjega življenja. Vezane so večinoma na ženske like, saj se ji zdi, da so ženske bolj nagnjene k temu, da imamo male vsakodnevne skrbi, ki se odražajo v trenutkih malih panik. Tudi izbrani način predstavitve kaže posamezno osebo sámo v svoji trenutni čustveni točki kjer gre za enostavne kompozicije. Sama tematika se odraža skozi izbrano igrivo tehniko slikanja/risanja s flomastri in akvarelom. Izbira barv pa odraža posamezne med seboj različne karakterje likov in situacij.
NATALIA MIKHAYLINA
Prihaja iz Moskve, kjer je končala High British School of Art and Design.
Poleg risbe s svinčnikom, ki jo spremlja praktično že iz njenih šolskih dni, prihaja navdih za njene slike, kot sama pravi, iz lepot izjemne slovenske narave: gora, dolin, vinogradov, morja – vsega, kar v njenem rodnem kraju ni doživela. Na potovanjih skrbno zbira občutja in se trudi potopiti globoko v zaznavanje sveta, zgrabiti najbolj pomembne detajle in poudariti posameznosti, ki omogočajo emocijam da vstopijo in zaživijo novo življenje v njenih slikah. Izziv ji je prinesti svoje videnje življenja v fizično utelešenje, da bi lahko delila svoje izkušnje s svojo publiko.
ENEJ GALA
Končal je študij slikarstva na beneški Akademiji lepih umetnosti, kjer je opravil tudi magistrski študij.
Skozi delo, ki obsega slikarstvo, kiparstvo in prostorske instalacije, se osredotoča na opazovanje oblik, ki nastajajo zaradi razlike med dojemanjem in razumevanjem videnega. Raziskuje potencijal ekscesa informacij, ki kot produkt prebavljanja vsakdanjosti, predstavlja podlago za razvoj novih skladnosti med formo in sporočilom. Že na prvi pogled se opazi, da so nanj vplivali vsakovrstni umetniki v novejši zgodovini umetnosti, še posebej nadrealisti, vendar pa je pri Eneju bistvena osebna reinterpretacija njihovih vplivov in umestitev v čas, v katerem živimo z informacijami, ki so nam na voljo. Nenazadnje so nadrealisti zaobjeli vso realnost; zavedno in nezavedno, tako da je težko ubežati njihovemu vplivu.
Vladimir Bačič