Društvo likovnih umetnikov Severne Primorske je organizator 1. mednarodnega bienala akvarela Castra 2015, ki se je odvijal v Ajdovščini na treh lokacijah: v Lokarjevi galeriji, Pilonovi galeriji in galeriji Lična hiša.
Na mednarodni javni razpis za Castro 2015 je v prvem krogu prispelo 648 likovnih del, žirija je v drugi krog povabila 215 avtorjev. V končni izbor za prvi bienale akvarelov se je uvrstilo 184 slikarjev iz 54 držav. Otvoritvena slovesnost je bila v soboto, 29. avgusta, ob 17.00 uri v atriju pred galerijo Lična hiša v Ajdovščini, podelitev nagrad in diplom pa je bila v Vinskem hramu v Vipavi.
Najboljša dela je izbrala mednarodna žirija v sestavi: Aleksander Bassin (kurator in likovni kritik), dr. Jerica Ziherl (likovni kritik in kurator s Hrvaške), prof. Ernesto L. Francalanci (kurator in likovni kritik iz Italije), Nataša Kovšca (kurator in likovni kritik), Danilo Jejčič (slikar), Franc Golob (slikar) in Azad Karim (slikar).
Nagrajenci Castre 2015
Dobitniki častnih diplom so: Ekaterina Ziuzina (Belorusija), Lopez de Zamora Herrero (Peru), Zala Bhavesh (Indija), Muriel Bothier Chartain (Francija) in Tan Suz Chiang (Malezija).
Mednarodna žirija je nagrade obrazložila tako: “Pri Ekaterini Ziuzini je izjemna izrazna prepričljivost v interpretaciji obraza, mimika se razkriva v radikalno realističnem slogu. Peruanski umetnik je pričaral popoln urbani pejsaž v trenutku velemestne zastalosti in odtujenosti. Pri indijskem nagrajencu je izrazita študija lesene arhitekture, ki se poigrava z mešanico svetlobe in senc v nasprotju z drugim planom. Francoski nagrajenec je izrazit v abstraktnem tenkočutnem videnju v sivih tonskih odtenkih. Malezijska častna diploma pa je za uspešno sintezo večjih planov, ki skupaj tvorijo zanimivo urbanistično videnje.”
Odkupne nagrade pa so prejeli: Kolarić Branko (Hrvaška) “za uspešno združitev tonske prevlade in strukturnega abstraktnega izraza”, Lopez Sanz Pablo Ruben (Španija) “za ptičjo perspektivo urbane velemestne strukture, ujeto v večerne odmeve neonske civilizacije”, Zoran Ogrinc (Slovenija) “za barvito močno zaznavno in hkrati figurativno sluteno izvedbo v akvarelu”, Poghoshian Peto (Armenija) “za strukturno radikalno realistično videnje organskega mnoštva”, Amit Kapoor (Indija) za “realistični ‘snap’ posnetek urbanega središča z detajli tudi oddaljenega horizonta”, Garip Rukiye (Turčija), Žarko Vrezec (Slovenija) za “barvito močno zaznavno in hkrati figurativno sluteno izvedbo v akvarelu”, Salim Mathkour (Irak) za “fantazijski preplet realističnega motiva in barvno bogate svetlobne magije”, Ana Unduraga (Španija) za “eksemplarični primer krajinskega pejsaža na meji med optičnim in abstraktnim videnjem” in Andrej Pavlič (Slovenija) za “izjemno zanimivo površinsko geometrizirano strukturo z barvno usklajenimi minimalističnimi poudarki”.